
Opdrachtomschrijvingen
CBL@LCL
in ontwikkeling
Challenge Based Learning Quest
Quest is een onderwijsprogramma dat op het Lorentz Casimir Lyceum ontwikkeld wordt.
De projecten zijn gebaseerd op Challenge Based Learning: onderzoekend en ontwerpend leren.
Challenge Based Learning (CBL@LCL)
-
De leerlingen gaan aan de slag met maatschappelijke uitdagingen uit de samenleving.
-
Samen met mede-leerlingen worden oplossingen gezocht voor vraagstukken die gekoppeld zijn aan de Sustainable Development Goals (SDG's).
-
Kenmerkend voor CBL is het open-einde-leren: leerlingen starten met een breed thema en identificeren zelf een challenge waarbij de uitkomst niet op voorhand bekend is; er zijn meerdere oplossingen mogelijk.
-
Leerlingen worden voorbereid op de toekomst, waarin vaardigheden als probleemoplossend vermogen, een actieve houding en samenwerking belangrijk zijn.
-
De oplossingen voor de challenge zijn authentiek en innovatief.
-
De rol van de docent is taak-, proces-, persoonsgerichte coaching.
-
Sociale context: samenwerkend leren.
De 7 V's van Quest
De projecten worden aangeboden via een proces 'Verkennen', 'Verbreden', 'Verdiepen', 'Verbinden', 'Verwerken', 'Verspreiden' en 'Verbeteren'. Ook wel aangeduid als de 7 V's van Quest. Klik hier voor meer informatie.

.jpg)