top of page

Opdrachtomschrijvingen

CBL@LCL
 

in ontwikkeling

Challenge Based Learning Quest

Quest is een onderwijsprogramma dat op het Lorentz Casimir Lyceum ontwikkeld wordt.

De projecten zijn gebaseerd op Challenge Based Learning: onderzoekend en ontwerpend leren.

Challenge Based Learning (CBL@LCL)

  • De leerlingen gaan aan de slag met maatschappelijke uitdagingen uit de samenleving.

  • Samen met mede-leerlingen worden oplossingen gezocht voor vraagstukken die gekoppeld zijn aan de Sustainable Development Goals (SDG's). 

  • Kenmerkend voor CBL is het open-einde-leren: leerlingen starten met een breed thema en identificeren zelf een challenge waarbij de uitkomst niet op voorhand bekend is; er zijn meerdere oplossingen mogelijk. 

  • Leerlingen worden voorbereid op de toekomst, waarin vaardigheden als probleemoplossend vermogen, een actieve houding en samenwerking belangrijk zijn. 

  • De oplossingen voor de challenge zijn authentiek en innovatief. 

  • De rol van de docent is taak-, proces-, persoonsgerichte coaching.

  • Sociale context: samenwerkend leren. 

De 7 V's van Quest

De projecten worden aangeboden via een proces 'Verkennen', 'Verbreden', 'Verdiepen', 'Verbinden', 'Verwerken', 'Verspreiden' en 'Verbeteren'. Ook wel aangeduid als de 7 V's van Quest. Klik hier voor meer informatie.

Schermafbeelding 2024-09-21 om 10.58.23.png

2025-2026 Lorentz Casimir Lyceum in Eindhoven

LCL Onderzoek

bottom of page